Ravintola Samppalinna
ARVOKASTA HISTORIAA HENKIVÄ RAVINTOLA SAMPPALINNA ON AINUTLAATUINEN KOKONAISUUS NIIN SIJAINTINSA KUIN ARKKITEHTUURINSA PUOLESTA. VUONNA 1865 VALMISTUNUT KAKSIKERROKSINEN, NOIN 500 KERROSNELIÖN LAAJUINEN PITSIHUVILA ITÄISEN RANTAKADUN VARRELLA TARJOAA AINUTLAATUISEN MILJÖÖN JA NÄKÖALAPAIKAN VIERAILIJOILLEEN. ASIAKASPAIKKOJEN MÄÄRÄ SAMPPALINNASSA ON YHTEENSÄ 580.
Samppalinna on Turun vilkkain yökerho, jonka terassi-illat ovat tunnettuja koko etelä-Suomen alueella. “Kyseessä on vuonna 1865 valmistunut rakennus, jota alunperin ei ole suunniteltu nykyiseen käyttöön. Tästä johtuen halusimme myös kiinnittää huomiota yleiseen ilmanpuhtauteen, joka on haasteena monissa ravintoloissa, jotka ovat vastaavanlaisissa rakennuksissa”, kertoo ravintolapäällikkö Jasmin Ouachem. Asiakaskunta koostuu pääosin 18-22 -vuotiaista nuorista, jotka elämäntilanteestaan ja -ilostaan johtuen liikkuvat enemmän kuin ihmiset keskimäärin. “Halusimme omalta osalta tuoda panostuksen siihen, että asiakkailla ja erityisesti henkilökunnalla olisi mukavampi ja turvallisempi olo tulla ravintolaan. Rehellisyyden nimissä ihmiset tulevat kokoontumaan jossain, jolloin turvattu ja kontrolloitu ravintolaympäristö olisi kaikista paras ratkaisu yhteiskunnan kannata”, toteaa Ouachem.
Miksi Airocide -ilmanpuhdistimet valittiin ratkaisuksi?
Samppalinnassa oli aiemmin investoitu erilaisiin puhdistusmenetelmiin, joiden vaikutus oli jäänyt varsin vähäiseksi. Asiaa tutkittiin useamman toimijan laitteiden kautta ja päätös kohdistui Airocideen teknologian ja asiakaslähtöisyyden kautta. “Airocidelta tuli selkeä ehdotus laitekokoonpanosta, joka oli suunniteltu juuri meidän erityiset toimitilat huomioiden”. Jasmin kertoo, että ”koko prosessi sujui Airociden toimesta erittäin sujuvasti aina ensimmäisestä yhteydenotosta laitteiden asennukseen. Myös laitteiden vähäinen huollon tarve ja ulkonäkö vaikutti valintaan”
Minkälaisia mitattavia tuloksia Airocide -ilmanpuhdistimilla on saatu aikaan?
”Muutamassa viikossa olemme huomanneet, että sisäilma on ravintolaan tultaessa puhtaamman oloista verrattuna aiempaan kun ravintola on ollut kiinni. Olemme myös viestineet omissa sosiaalisen median kanavissa hankinnasta, jonka myötä olemme saaneet positiivista palautetta. Myös työntekijämme ovat kiitelleet ja arvostaneet työnantajan elettä, jolla konkreettisesti haetaan ratkaisua yleiseen terveystilanteeseen.”